Bardzo malownicze jest dojście do Schroniska ścieżką od pętli bieszczadzkiej (drogi 897) od skrzyżowania z drogowskazem "Łupków 1", gdzie stoi też maszt telekomunikacyjny. W pogodne dni widać stąd Schronisko, widoczne tuż pod linią lasu, pokrywającego wzgórza Magurycznego (884 m n.p.m.), i całego masywu Chryszczatej (997 m n.p.m.), dominujące nad okolicą od wschodu.

Najprościej jest skorzystać z drogi gruntowej odchodzącej od skrzyżowania kilkadziesiąt metrów dalej asfaltem na południe, za niewielkim cmentarzem, wiodącej na wschód ku samotnym zabudowaniom zlokalizowanym pod szczytem niedalekiego Wierchu (611 m n.p.m.), odkrytego trawiastego, bardzo widokowego wzniesienia nad Smolnikiem. Ze szczytu Wierchu, za którym po wschodniej stronie stoją melancholijne trzy samotne sosenki, idzie się dalej na wschód wśród traw wprost w kierunku mostu kolejki wąskotorowej na Osławie vis a vis cerkwi. Za mostkiem po minięciu zabudowań chyży krytej gontem po prawej stronie dochodzi się do drogi asfaltowej w Smolniku, gdzie należy skręcić w lewo i iść dalej wg opisu odcinka za chyżą w dojściu ze Smolnika.